epanastasi-tis-dialektikis_th

Η βασική εκπαίδευση είναι ένα βιβλίο οδοδείκτης, για τους μαθητές κάθε ηλικίας. Ο Δ. Σαμαέλ παραθέτει σ’ αυτό το βιβλίο τις βαθύτερες αρχές πάνω στις οποίες θα έπρεπε να στηρίζεται η εκπαίδευση, ώστε να δημιουργεί άτομα ελεύθερα, ακέραια, ικανά να γίνουν οι υπεύθυνοι δημιουργοί και αποδέκτες των δράσεων της ζωής τους. «Το τρομαγμένο παιδί ψάχνει την αγαπημένη του μανούλα και προσκολλάται σ' αυτήν αναζητώντας σιγουριά. Ο τρομαγμένος σύζυγος προσκολλάται στην σύζυγο του και νοιώθει ότι την αγαπά περισσότερο. Η φοβισμένη σύζυγος αναζητά τον σύζυγο της και τα παιδιά της και νοιώθει ότι τους αγαπά περισσότερο. Από ψυχολογικής πλευράς φαίνεται πολύ αξιόλογο και ενδιαφέρον να γνωρίσουμε ότι ο φόβος μεταμφιέζεται συχνά με τη μορφή της αγάπης. Κάθε φορά που οι άνθρωποι φοβούνται, κρύβονται πίσω από την προστατευτική ασπίδα της σεβασμιότητας, συνεχίζοντας μια παράδοση, αναφερόμενοι στις ιδέες της οικογένειας, του έθνους, της φυλής κλπ. Είναι επείγον οι σπουδαστές να γνωρίσουν την αληθινή ελευθερία ώστε, χωρίς κανένα φόβο, να μπορούν να μαθαίνουν να σκέπτονται μόνοι τους, ελεύθερα. Ο νους που ζει σκλάβος του τί θα πουν, ο νους που μιμείται από φόβο μήπως παραβιάσει τις παραδόσεις, τους κανόνες, τα έθιμα, τις συνήθειες κλπ., δεν είναι ένας νους δημιουργικός, δεν είναι ένας νους ελεύθερος. Το διανοητικό του ανθρώπινου όντος, ζει εγκλωβισμένο μέσα σε συντηρητικές και αντιδραστικές ιδέες. Το ανθρώπινο ον δεν μπορεί να σκεφθεί με τρόπο πραγματικά ελεύθερο, γιατί είναι γεμάτο φόβο. Η Βασική Εκπαίδευση θα βοηθήσει τους σπουδαστές ξυπνώντας τους τη Συνείδηση και την Ευφυΐα. Η Βασική Εκπαίδευση οδηγεί τους νέους στο δρόμο της πραγματικής ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. Οι μαθητές πρέπει να επιμένουν ώστε οι καθηγητές να τους δίνουν την αληθινή εκπαίδευση την ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»


ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ

Στο επίσημο κατώφλι του ναού των Δελφών βρισκό­ταν μια ιερατική επιγραφή σκαλισμένη σε ζωντανή πέτρα που έλεγε: "ΓΝΩΘΙ Σ' ΑΥΤΟΝ". Γνώρισε τον εαυτόν σου και θα γνωρίσεις το σύμπαν και τους θεούς.

Η υπερβατική Επιστήμη του διαλογισμού έχει σαν βασικό ακρογωνιαίο λίθο αυτό το ιερό ρητό των αρχαίων Ελλήνων Ιεροφαντών.

Αν αληθινά και με τρόπο πολύ ειλικρινή, θέλουμε να εγκαταστήσουμε τη βάση για τον ορθό διαλογισμό, είναι αναγκαίο να καταλάβουμε τον εαυτόν μας σε όλα τα επίπεδα του νου.

Να εγκαταστήσουμε την ορθή βάση του διαλογισμού, είναι πραγματικά να ελευθερωθούμε από την φιλοδοξία, τον εγωισμό, το φόβο, το μίσος, την απληστία για ψυχικές δυνάμεις, την ανησυχία για αποτελέσματα κ.λπ.

Είναι απόλυτα ξεκάθαρο και πέρα από κάθε αμφιβο­λία ότι μετά την εγκαθίδρυση του βασικού ακρογωνιαίου λίθου του διαλογισμού, ο νους μένει ήρεμος και σε βαθιά και επιβλητική σιωπή.

Από αυστηρά λογική άποψη, καταλήγει παράλογο να θέλουμε να εμπειριώσουμε το Πραγματικό χωρίς να γνω­ρίζουμε τον εαυτόν μας.

Επείγει να καταλάβουμε με τρόπο πλήρη και σε όλες τις περιοχές του νου, κάθε πρόβλημα τη στιγμή που αναβλύζει στο νου, κάθε επιθυμία, κάθε ανάμνηση, κάθε ψυχολογικό ελάττωμα λπ.

Είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι κατά τη διάρκεια της πρακτικής του διαλογισμού περνούν από την οθόνη του νου, σε απαίσια παρέλαση, όλα τα ψυχολογικά ελαττώ­ματα που μας χαρακτηρίζουν, όλες οι χαρές και οι λύπες μας, αμέτρητες αναμνήσεις, πολλαπλές ωθήσεις που προέρχονται από τον εσωτερικό κόσμο, επιθυμίες κάθε τύπου, πάθη κάθε είδους, παλιές μνησικακίες, μίση κ.λπ.

Αυτός που θέλει στ' αλήθεια να εγκαταστήσει στο νου του τον θεμέλιο λίθο του διαλογισμού, πρέπει να έχει όλη του την προσοχή πάνω σ' αυτές τις θετικές ή αρνητικές αξίες του νου και να τις κατανοεί ολοκληρω­τικά, όχι μόνο στο καθαρά διανοητικό επίπεδο, αλλά επίσης σε όλες τις υποσυνείδητες και ασυνείδητες περιοχές του νου. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι ο νους έχει πολλά επίπεδα.

Η βαθιά μελέτη όλων αυτών των αξιών, σημαίνει πραγματικά γνώση του εαυτού.

Κάθε φιλμ στην οθόνη του νου έχει μια αρχή και ένα τέλος. Όταν τελειώνει η παρέλαση των μορφών, των επιθυμιών, των παθών, των φιλοδοξιών, των αναμνήσεων κλπ., τότε ο νους μένει ήσυχος και σε βαθιά σιωπή, ΚΕΝΟΣ από κάθε είδους σκέψεις.

Οι σύγχρονοι σπουδαστές της ψυχολογίας χρειάζο­νται να πειραματίζονται το ΦΩΤΙΣΜΈΝΟ ΚΕΝΟ. Η εισβολή του ΚΕΝΟΥ στον ιδιαίτερο μας νου, επιτρέπει να εμπειριώνουμε, να νοιώθουμε, να ζούμε ένα στοιχείο που μετασχηματίζει και αυτό το στοιχείο είναι το ΠΡΑΓΜΑ­ΤΙΚΟ.

Διακρίνετε ανάμεσα σ' έναν νου που είναι ήσυχος και έναν νου που ησυχάζει βίαια. Διακρίνετε ανάμεσα σ' έναν νου που είναι σε σιωπή και έναν νου που εξανα­γκάζεται να σιωπήσει.

Στο φως οποιουδήποτε λογικού συμπεράσματος πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν ο νους ησυχάζει βίαια, στο βάθος και στα άλλα επίπεδα, δεν είναι ήσυχος και μάχεται για ν' απελευθερωθεί. Από αναλυτική άποψη πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν ο νους εξαναγκάζεται σε σιωπή, στο βάθος δεν είναι σιωπηλός, αλλά φωνάζει και απελπίζεται τρομερά.

Η αληθινή ησυχία και η φυσική κι αυθόρμητη σιωπή του νου, έρχεται σε μας σαν μια χάρη, σαν μια ευδαιμονία όταν τελειώνει το πολύ προσωπικό φιλμ της δικής μας ύπαρξης πάνω στην καταπληκτική οθόνη του διανοητικού.

Μόνο όταν ο νους είναι φυσικά κι αυθόρμητα ήσυχος, μόνο όταν ο νους βρίσκεται σε υπέροχη σιωπή, έρχεται η εισβολή του ΦΩΤΙΣΜΈΝΟΥ ΚΕΝΟΥ.

Το ΚΕΝΟ δεν είναι κάτι εύκολο να εξηγηθεί, δεν ορίζεται ούτε περιγράφεται. Οποιαδήποτε έννοια κι αν δώσουμε πάνω σ' αυτό, θα λείπει το αρχικό σημείο.

Το ΚΕΝΟ, δεν μπορεί να περιγραφή ή να εκφρα­σθεί με λόγια. Αυτό οφείλεται στο ότι η ανθρώπινη γλώσσα έχει γίνει για να σχηματίζει πράγματα, σκέψεις και αισθήματα υπαρκτά. Δεν είναι κατάλληλη για να εκφράσει καθαρά και ειδικά, φαινόμενα, πράγματα και συναισθήματα μη υπαρκτά.

Το να προσπαθήσουμε να εξετάσουμε το Κενό με τους όρους μιας γλώσσας περιορισμένης από τις μορφές της ύπαρξης, πραγματικά και πέρα από κάθε αμφιβολία καταλήγει ανόητο και εντελώς εσφαλμένο.

"ΤΟ ΚΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΝΟ". "Η ΜΟΡΦΗ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΡΦΗ".

"Η ΜΟΡΦΗ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΗ. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ"

"ΤΟ ΚΕΝΟ ΚΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ. ΤΟ ΚΕΝΟ ΚΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΠΕΡΙΚΛΕΙ­ΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΝΤΑΙ".

"ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΝΤΑ ΜΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΚΤΗ ΤΟΥ ΑΠΟΨΗ, ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΚΕΝΗ ΑΠΟΨΗ".

"Κάθε ΦΩΤΙΣΜΈΝΟ ΟΝ μπορεί να δει ταυτόχρονα την υπαρκτή άποψη και το ΚΕΝΟ οποιουδήποτε πράγματος".

ΤΟ ΚΕΝΟ είναι απλά ένας όρος που δείχνει την ΜΗ-ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ και ΜΗ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ φύση των όντων και ένα σημάδι που δείχνει την κατάσταση του απόλυτου της σύλληψης και της ελευθερίας"

Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των δημοτικών, των γυμνασίων και των πανεπιστημίων πρέπει να μελετήσουν σε βάθος την Επαναστατική μας Ψυχολογία και στη συνέ­χεια να διδάξουν στους σπουδαστές τους το μονοπάτι που οδηγεί στον πειραματισμό του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ.

Είναι δυνατό να φθάσουμε στην εμπειρίωση του Πραγματικού μόνο όταν η σκέψη έχει τελειώσει.

Η εισβολή του ΚΕΝΟΥ μας επιτρέπει να εμπειριώσουμε το ΚΑΘΑΡΟ ΦΩΣ της ΑΓΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.

Αυτή η ΠΑΡΟΥΣΑ ΓΝΩΣΗ πραγματικά ΚΕΝΗ, χωρίς χαρακτηριστικά και χωρίς χρώμα, ΚΕΝΟ της ΦΥΣΗΣ, είναι η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, η ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΚΑΛΟΣΥΝΗ

Η ΕΥΦΥΪΑ ΣΟΥ, της οποίας η αληθινή φύση είναι το κενό η οποία δεν πρέπει να θεωρηθεί σαν το ΚΕΝΟ του ΤΙΠΟΤΑ, αλλά σαν την ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΥΦΥΪΑ χωρίς εμπόδια, λαμπερή, συμπαντική και ευτυχισμένη, είναι η ΣΥΝΕΙ­ΔΗΣΗ, ο συμπαντικός σοφός ΒΟΥΔΑΣ.

Η δική σου ΚΕΝΗ Συνείδηση και η λαμπερή και χαρούμενη ΕΥΦΥΪΑ είναι αδιαχώριστες. Η ΕΝΩΣΗ ΤΟΥΣ είναι το DHARMA-KAYA: "ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΑΣ ΦΩΤΙΣΗΣ".

Η δική σου φωτεινή Συνείδηση, ΚΕΝΗ και αδιαχώρι­στη του μεγάλου ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΑΜΨΗΣ, δεν έχει ούτε ΓΕΝΕΣΗ ούτε ΘΑΝΑΤΟ και είναι το αναλλοίωτο φως AMITARA BUDDHA.

Αυτή η γνώση αρκεί. Το να αναγνωρίσεις το Κενό της δικής σου Ευφυΐας σαν την Κατάσταση του Βούδα και θεωρώντας την σαν τη δική σου Συνείδηση είναι να συνεχίζεις στο θεϊκό Πνεύμα του Βούδα.

Φύλαξε το διανοητικό σου χωρίς αφαιρείται στην διάρκεια του διαλογισμού, ξέχασε ότι είσαι σε διαλο­γισμό, μη σκέπτεσαι ότι διαλογίζεσαι γιατί όταν σκέ­πτεται κανείς ότι διαλογίζεται, αυτή η σκέψη αρκεί για να ταράξει το διαλογισμό. Ο νους σου πρέπει να μείνει Κενός για να εμπειριώσει το Πραγματικό.

 

© 2011 Ινστιτούτο Γνωστικής Ανθρωπολογίας

Top